پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226594
سوتي هاي نامه جعلي به منصوريان!
تاریخ انتشار : 1395/07/15 15:28:38
نمایش : 1530
اين روزها، ادعاي دو مرد از دو نسل متفاوت از مربيان ايراني، مبني بر داشتن پيشنهاد جدي کار از باشگاه برايتون انگلستان، نقل محافل ورزشي شده است.
ماجرا با ادعاي مبهم علي منصوريان آغاز شد، زماني که در کنفرانس خبري بعد از بازي استقلال اعلام کرد از يک باشگاه انگليسي پيشنهاد کار داشته ولي به خاطر آبي هاي تهراني و اينکه آماده موقعيت‌هاي سخت شود آن را نپذيرفته است. او حاضر نشد اسم اين تيم را اعلام کند ولي پافشاري کرد که اين مسئله صحت دارد و باشگاه انگليسي خواستار حضورش در کادر فني اين تيم شده است.

 

يک ادعا و ۱۰ واکنش

ادعاي مربي جوان و پرشور استقلال بلافاصله با واکنش هواداران و کارشناسان فوتبال مواجه شد چراکه به زعم بسياري از کارشناسان، او فاقد اولين استانداردهاي لازم براي کار کردن در يکي از سخت‌ترين ليگ‌هاي فوتبال جهان، يعني داشتن رزومه قابل توجه و درخشان و البته مدرک مربيگري از يوفا بود. منصوريان ۴۴ ساله، تنها سابقه‌ مربيگري در باشگاه‌هاي نفت تهران و پاس همدان را در کارنامه دارد و مدتي نيز به عنوان دستيار در تيم ملي مشغول به کار بوده و قطعاً اين رزومه آنقدر پربار نيست که کسي خارج از مرزهاي ايران براي کشف استعداد جديد مربيگري جهان به ايران سفر کند و عملکرد عليرضا منصوريان را در نظر گرفته و در نهايت براي حضور در کادر فني باشگاهي انگليسي دعوت به عمل آورد.

 

تبليغاتي بود؟!

بزرگان فوتبال کشور هم در پي آشفتگي بي جهتي که عليرضا منصوريان براي خودش و تيمش درست کرده بود به مسئله ورود کردند تا جايي که مديريت باشگاه رسماً اعلام کرد اين مسئله صحت ندارد و آن را اقدامي تبليغاتي از جانب علي‌منصور براي تزريق روحيه به بازيکنان تيم تعبير کرد.

 

 و ناگهان پرويزخان

در‌ گير و دار مصاحبه‌هاي افراد مختلف راجع به اين پيشنهاد و نکوهش ايجاد حاشيه بي دليل براي استقلال توسط عليرضا منصوريان، ناگهان پرويز مظلومي، مربي سابق اين تيم مدعي شد سندي دال بر ارائه پيشنهاد رسمي از باشگاه برايتون انگلستان دارد و آن را در اختيار رسانه‌ها قرار داد. ادعاي پرويز مظلومي، برخلاف گفته‌هاي عليرضا منصوريان، مبتني بر ارائه سندي بود که او شخصاً در اختيار رسانه‌ها و سايت‌هاي ورزشي قرار داد تا ثابت کند اين پيشنهاد واقعي بوده و او پيش از ساير مربيان ايراني به کار کردن در انگلستان دعوت شده است. بررسي سند ارائه شده توسط پرويز مظلومي، نياز به دانش حقوقي قراردادها نداشت چراکه اين سند از اولين فاکتورهاي لازم براي يک سند رسمي خالي ا‌ست. سندي که با لوگوي اتحاديه فدراسيون فوتبال انگلستان و البته اسم يوفا(!) آغاز شده. حتي اگر قرار باشد در نامه‌اي به اين دو نهاد به صورت همزمان اشاره شود، يا اسم هر دو يا لوگوي هر دو کنار هم قرار خواهد گرفت.

سؤال دوم در مورد اين لوگوها اين بود که قرارداد يک مربي با يک باشگاه چه ربطي به فدراسيون فوتبال انگلستان و يوفا دارد که بايد لوگو و اسم آنها در اين سند قرار بگيرند؟ نکته سوم عدم تسلط جعل‌کننده اين سند بر زبان انگليسي و ادبيات رايج در فوتبال انگلستان است. شايد اگر فقط کمي فرصت بيشتري براي توليد آن مي گذاشتند مي توانستند کار تميزتري ارائه کنند چراکه هر علاقه‌مندي به فوتبال انگلستان مي‌داند در اين کشور مربيان فوتبال Manager خطاب مي شوند و چنانچه شما قرار باشد به عنوان سرمربي يک تيم ايفاي نقش کنيد، قرارداد بين شرکت حقوقي ثبت شده براي باشگاه (و نه اسم باشگاه) و Manager بسته خواهد شد.

 

شماره ثبت؟! چرا؟!

جملات اين قرارداد، از کوچک‌ترين نکات رايج در دستور زبان انگليسي بهره‌اي نبرده و مشخصاً با استفاده از ابزاري مانند مترجم سايت گوگل تهيه شده است. براي مثال جمله اول قرارداد، بدون داشتن فعل نگاشته شده يا در خط دوم واژه «شماره ثبت» که در سربرگ‌هاي قراردادها در ايران يک واژه رايج است به صورت Established numbers ترجمه شده است.

 

ايميل هواداران يا ايميل باشگاه

در ادامه، براي ارائه ايميل آدرس رسمي باشگاه، از ايميل ارتباطي هواداران با باشگاه يعني supporter. services@bhAFC. co. uk استفاده شده است که قطعاً نمي‌تواند ايميل رسمي باشگاه براي ارائه پيشنهاد کاري به يک مربي باشد.

 

شماره پاسپورت يا تعداد پاسپورت

نشانه ديگر براي اثبات جعل‌کننده سند از گوگل ترانسليت، اين است که به جاي واژه Passport number که به معناي شماره پاسپورت است، از عبارت Number of passport استفاده شده که براي بيان «تعداد پاسپورت» در انگليسي استفاده مي شود. مثلاً يک نفر مي تواند همزمان تابعيت کشور‌هاي انگلستان و ايران را داشته باشد، پس او يک پاسپورت ايراني و يک پاسپورت انگلستاني خواهد داشت که سر جمع دو پاسپورت مي‌شود و واژه Number of passport به اين مورد اطلاق مي شود.

 

 تغيير بي موقع مربي

در ادامه اين قرارداد، زمان آغاز آن هشتم آگوست اعلام شده که سه روز بعد از آغاز اولين هفته اين ليگ به شمار مي رود، يعني در واقع مسئولان اين باشگاه تنها بعد از يک بازي که در آن هم تيم برايتون در خانه دربي، بازي را صفر-صفر مساوي کرده، تصميم به اخراج مربي اين تيم و استخدام پرويز مظلومي گرفته‌اند!

 

۲۰پوند به جاي ۲۰هزار پوند

اشتباهات دستور زباني در ادامه به اوج مي رسد‌‌؛ جايي که حقوق هفتگي مربي را به اشتباه ۲۰ پوند نوشته‌اند و تصور کرده‌اند با قرار دادن نقطه در عدد ۲۰,۰۰۰ معناي آن ۲۰ هزار پوند خواهد بود! در نهايت، در اين قرارداد، هيچ‌گونه ليستي از خواسته‌ها، امکانات مورد نياز، برنامه‌ريزي زماني براي اردوها، اختيارات طرفين و ماده‌هاي فسخ قرارداد و غرامت احتمالي در نظر گرفته نشده که خود باز نشانه‌ايي است که چنين قراردادي کاملاً ساختگي و دور از واقعيت است.

 

استعلام از برايتون

عليرغم اينکه سند ارائه شده توسط پرويز مظلومي، مشخصاً ايرادات فراواني از بابت مسائل قراردادها و دستور زبان داشت، به منظور تکميل تحقيقات در مورد ادعاي ايشان و همچنين ادعاي عليرضا منصوريان مبني بر داشتن پيشنهاد کار از باشگاه برايتون با آنها تماس گرفتيم و از آنها سه سؤال پرسيديم:

۱) آيا هرگز قصد داشته‌اند به مظلومي و منصوريان پيشنهاد کار ارائه کنند؟

۲) آيا اسم اين افراد (پرويز مظلومي و عليرضا منصوريان) را قبلاً شنيده‌اند و اطلاعاتي در مورد آنها دارند يا خير؟

۳) آيا شخصي به نام خانزاده جزو سهامداران اين باشگاه است يا چنين ادعايي صحت ندارد؟

 

پاسخ برايتون

پاسخ باشگاه برايتون به سه سؤال ما در مورد ادعاهاي مذکور، به شرح زير است: «از ايميلي که ارسال کرديد متشکريم ولي بايد بگويم که به هيچ عنوان هيچ تماسي با آقاي مظلومي نداشته‌ايم و به ايشان هم هيچ پيشنهادي ارائه نکرده‌ايم. همچنين بايد اشاره کنيم که سند ارائه شده (از طرف آقاي مظلومي)، سند رسمي از جانب باشگاه ما نيست. ما هرگز حتي اسامي افرادي که ليست کرده‌ايد (‌عليرضا منصوريان، پرويز مظلومي و خانزاده‌) را نشنيده‌ايم و اعلام مي کنيم که خانزاده سهامدار باشگاه ما نيست. با احترام، پل کميليان (مسئول روابط عمومي و رسانه‌اي باشگاه برايتون).»

 

پاسخ باشگاه برايتون
پاسخ باشگاه برايتون
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html